"Glavno okno" je okno, ki je vedno prisotno pri uporabi simulatorja MC6803.

Z izbiro v zgornji menujski vrstici se odločamo med različnimi padajočimi menuji, od katerih vsak pokriva neko skupino funkcij simulatorja.

 Za menu "Datoteka"se odločimo, če nameravamo delati z datoteko (odpiranje, shranjevanje, tiskanje, itd.)

S pomočjo menuja "Urejanje" pregledujemo, popravljamo ali kako drugače spreminjamo program s kopiranjem posameznih delov, izrezovanjem, prenašanjem izbranega teksta, itd. Menu ima naslednje izbire:

V menuju "Izvajanje" poteka prevajanje napisanega programa, nalaganje prevedenega programa (strojne kode) v pomnilnik, izvajanje po posameznih korakih (ukazih) ali v celoti z dvema različnima hitrostima: počasno in hitro.

Program, ki se izvaja, lahko tudi začasno prekinemo z izbiro možnosti "pavza" ali pa trajno z opcijo "stop". V tem menuju tudi postavljamo prekinitvene točke (breakpoint) na zanimivih mestih v izvornem programu.

Podroben opis posameznih funkcij se nahaja v posebnem poglavju "Izvajanje" - menu za prevajanje, nalaganje in izvajanje programa.

Menu "Orodja" ima trenutno eno samo izbiro, to je nastavitev okolja simulatorja MC6803. V njem lahko določimo hitrost izvajanja simulacije ukazov in nekaj osnovnih nastavitev za tiskanje.

V menuju  "Okna" odpiramo in zapiramo posamezna okna, ki jih potrebujemo v različnih fazah uporabe programa simulatorja MC6803. Odprta okna so označena s kljukico. Na zaslonu računalnika lahko odpremo naslednja okna, ki so podrobno opisana v nadaljevanju pomoči:

Menu "Pomoč" in njegove izbire so zlasti dobrodošli in v veliko pomoč na začetku spoznavanja mikrokontrolerja in simulatorja in v primeru težav pri delu.

Nekaj izbir oziroma funkcij iz menujev, ki se najbolj pogosto uporabljajo, je dosegljivih tudi preko ikon v drugi vrstici glavnega okna (npr. "Nova", "Shrani", "Korak", "Počasno", itd.).

Posebej velja omeniti tipki IRQ in NMI. S pritiskom na posamezno tipko simuliramo zunanji signal na priključni nožici IRQ oz. NMI mikrokontrolerja. Pritisk na tipko povzroči v mikroprocesorju zahtevo po ustrezni prekinitvi programa.

Nekaj koristnih nasvetov za uspešno simulacijo IRQ in NMI zunanjih prekinitev:

Pred uporabo tipke se prepričajmo, če je v programu res poskrbljeno za vse, kar zahteva prekinitev:

V spodnjih dveh vrsticah glavnega okna lahko spremljamo stanja programsko dostopnih registrov CPE enote (glej programski model mikrokontrolerja!).

Tekom preizkušanja programa je pomembno, da spremljamo posamezne ukaze med izvajanjem. Za boljšo orientacijo sta v glavnem oknu prikazana dva ukaza: ukaz, ki se je nazadnje izvedel "Prejšnji ukaz" in ukaz, ki se bo izvedel v naslednjem koraku "Naslednji ukaz".

Nazaj