Izbrana poglavja iz komunikacij za predmet Računalništvo za 2. letnik tehničnih gimnazij

Predstavitev projekta: Projekt predstavlja učni pripomoček, ki  zahtevno snov računalniških komunikacij približa dijakom na zanimiv način, s sodobnimi sredstvi in metodami. Dijaki lahko na spletni strani   prebirajo o pomenu in vlogi informacijsko komunikacijskega sistema v družbi, o zgradbi in delovanju komunikacijskega sistema, njegovi večplastni arhitekturi in o napravah za medmrežno povezovanje.  Za lažjo predstavo pa poskrbijo številne slike in animacije. Svoje znanje  lahko preverijo s pomočjo vprašanj za preverjanje znanja. Učitelji si  lahko pomagajo s kompletom elektronskih prosojnic. Učni pripomoček vsebuje tudi navodila za izvedbo laboratorijskih vaj, kjer lahko dijaki pridobljena znanja praktično uporabijo. V snovi so zajete sodobne rešitve, ki se trenutno uporabljajo v praksi za povezovanje računalniških sistemov.

Zahtevnejši in neobvezni deli snovi so označeni z *. Veliko je navedb konkretnih podatkov o protokolih. Ni mišljeno, da bi se dijaki vse te številne protokole učili na pamet, saj vemo, da je nabiranje faktografskih znaj, še posebej na računalniškem področju, nesmiselno. Navajamo pa jih zato, da bi dijaki spoznali, da za teorijo stojijo konkretne izvedbe v konkretnih računalniških okoljih. Pri laboratorijskih vajah lahko dijaki poiščejo, katera od navedenih možnih rešitev je uporabljena v njihovi šoli in katera doma.

Spletna stran je nastajala v letu 1998 in 1999 s pomočjo Centra za poklicno izobraževanje v okviru razpisa  Inovacijski in razvojni projekti.

Cilji projekta so vzpodbuditi dijake k aktivnemu učenju preko interneta,uporabljati pri učenju računalnik in komunikacijsko tehnologijo, omogočiti dijakom enostaven in brezplačen  dostop do učnih gradiv in enostavnejše preverjanje znanja. Učitelji lahko s pomočjo elektronskih prosojnic popestrijo svoja predavanja.

Vodja projekta je Andreja Vehovec, Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo v Ljubljani,  sodelavca pa sta   Maja Azarov Domajnko,  Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo v Ljubljani in Igor Azarov, Jata - Reja, Ljubljana. Konzulentka projekta je Jelka Kranjc, zaposlena v Srednji elektro in strojni šoli v Kranju. Pri delu sta nama bila v veliko pomoč dijaka Srednje šole za elektrotehniko in računalništvo Jernej Grmaš in Robert Kreslin.