Spremenljivke in konstante



Kot pri vsakem programskem jeziku so tudi tu osnovni gradniki programa spremenljivke in konstante.



 

Imena:

Začno s črko 
Poleg črk lahko vsebujejo številke in znak _ 
Največ 255 znakov 
Razlikujemo velike in male črke 
Ne smemo uporabljati rezerviranih besed

Rezervirane besede

auto  break  case  char  const  continue 
default  do  double  else  enum  extern 
float  for  goto  if  int  long 
register  return  short  signed  sizeof  static 
struct  switch  typedef  union  unsigned  void 
volatile  while 


Primeri imen in deklaracij:

int     a,  numPoints;
char    ch, answer = "\033";
double  value, max_value = 100.0;
Pri deklaraciji spremenljivk lahko pomagamo prevajalniku (optimizatorju), tako, da mu napovemo, ali bo neka spremenljivka imela stalno ali spremenljivo vrednost:

const double    e= 2.718281828;
volatile char   answer;


Primeri konstant

 
Konstanta  Tip  Pomen 
123  int  decimalno število 
033  int  osmiško število 
0X1F  int  šestnajstiško število 
112364L  long  dolgo celo število 
63557u  unsigned  brez predznaka 
3.14  double  dvojno realno število 
1.22e-4  double  znanstvena notacija 
3.14f  float  navadno realno število 
‘A’  char  znak 
‘\07’  char  znak z osmiško kodo 7 
‘\n’  char  skok v novo vrsto (newline) 
‘\t’  char  tabulator 
‘\b’  char  backspace 
‘\\’  char  backslash 
“besedilo”  char[]  niz 


Oštevilčeni tipi spremenljivk


Definicija oštevilčenih tipov (enumerated types)ima naslednjo splošno obliko:

Primer: Prevajalnik C obravnava oštevilčene označbe kot celoštevilčne konstante (0, 1, 2,..)


Definicija novih tipov operandov


Splošno:

 

Primer: