�TEVIL�ENI TIPI
Primer programa ------> ENUM.CPP
Program ENUM.CPP podaja primer s �tevil�enim tipom spremenljivke. Tak tip uporabljamo pri C++ podobno kot pri ANSI-C, vendar je tudi nekaj razlik. Klju�na besedica enum ni obvezna. Tako je vrstici 8 opu��ena, v vrstici 9 pa jo uporabljamo.
Pomembna razlika je tudi v na�inu uporabe �tevil�enega tipa. Pri C je
to kar tip int, pri C++ pa je to poseben tip.
S tako spremenljivko ne moremo delati matemati�nih operacij in ji ne moremo
prirediti celo�tevil�nih vrednosti. Ne moremo je pove�evati ali zmanj�evati.
kot pri C. Za kaj takega je nujna uporaba kaste (cast), kot to vidimo v
vrstici 11.
PREPROSTA STRUKTURA
Primer programa ------> STRUCTUR.CPP
Program STRUCTUR.CPP ponazoruje preprosto strukturo. Spominja
nas na zapis v ANSI-C, le da klju�ne besede struct ne
potrebujemo pri definicijah spremenljivk takega tipa (lahko
pa jo uporabimo).
PREPROST RAZRED
Primer programa ------> CLASS1.CPP
Program CLASS1.CPP podaja na� prvi razred v C++. V vrstici 4 opazimo klju�no besedo class, ki je uporabljena na popolnoma enak na�in, kot prej klju�na beseda struct. Konstrukta sta si podobna, kasneje bomo spoznali, v �em se razlikujeta.
Beseda animal v vrstici 4 je ime razreda in v vrsticah 13 do 15 definiramo ve� spremenljivk tega tipa. Pri teh definicijah spremenljivk lahko besedico class tudi opustimo. V predhodnem programu smo deklarirali 5 spremenljivk tipa strukture, v tem pa smo deklarirali 5 objektov, ki sodijo v nek razred!! .
Tako kot je morda na� pes Sultan le poseben primer (oziroma instanca) iz dru�ine oziroma razreda psov, je tudi tu vsak objekt posebna instanca iz dolo�enega razreda. Ideja posplo�enih razredov je tako uporabna, da imamo na tr�i��u programske opreme knji�njice prefabriciranih razredov. Tako imamo na voljo razrede, ki omogo�ajo realizacijo skladov, seznamov, �akalnih vrst ipd.
V vrstici 6 zasledimo klju�no besedo public, ki ji sledi dvopi�je. To je potrebno zato, ker so obi�ajno spremenljivke nekega razreda privatne in do njih javno ne moremo dostopati.
PROSTE UNIJE C++
Primer programa ------> UNIONEX.CPP
Primer proste unije zasledimo v programu UNIONEX.CPP. Pri
ANSI-Cmoramo vse unije imenovati, �e jih ho�emo uporabljati, to pa ne velja
za C++. Tu imamo mo�nost neimenovanih, prostih unij.
KONVERZIJE TIPOV C++
Primer programa ------> TYPECONV.CPP
Program TYPECONV.CPP ponazoruje, da poteka pri C++ konverzija tipov podatkov enako kot pri ANSI-C, imamo pa �e nekaj dodatnih mo�nosti.
Vrstice 10do 17 uporabljajo dobro znane kaste. Primeri v vrsticah
19 do 26 pa so specifi�ni za C++ , saj poteka zahtevek po konverziji
tako, kot �e bi klicali funkcije.