 |
Dogodek
v
AWT je sprememba v stanju določene komponente ali interakcija s strani
uporabnika. Tako lahko med dogodke štejemo klik z miško, pritisk na tipko
na tipkovnici, pritisk na gumb uporabniškega vmesnika, vpis v polje za
vnos,... |
 |
Dogodek
se prenese iz izvornega objekta na t.i. poslušalca (Listener).
Izvorni objekt je objekt, s katerim je uporabnik interaktiral, poslušalec
pa je objekt, ki je registriran, da posluša in prestreže določen tip dogodka. |
 |
Poznamo
več vrst dogodkov, pomembnejši so:
 |
ActionEvent
se zgodi, ko npr. kliknemo na gumb uporabniškega vmesnika, izberemo opcijo
v menuju,... |
 |
AdjustmentEvent
se zgodi, ko premaknemo drsnik (Scrollbar); |
 |
FocusEvent
se
zgodi, ko komponenta dobi ali izgubi vnosni fokus; |
 |
KeyEvent
se
zgodi, ko uporabnik pritisne na tipko; |
 |
MouseEvent
se zgodi, ko uporabnik pritisne na mišji gumb, ali pa miško
premakne; |
 |
WindowEvent
se zgodi, ko okno odpremo, minimiziramo, zapremo,... |
 |
ItemEvent
se zgodi, ko npr. izberemo opcijo v seznamu, pritisnemo na gumb
tipa CheckBox,... |
 |
TextEvent
se zgodi, ko v TextArea ali TextField komponentah spremeni tekst |
|
 |
Vsaki
komponenti lahko za vsak tip dogodka dodamo poslušalca, ki se bo
izvedel ob nastopu dogodka. Poslušalec je razred, ki ga izvedemo iz primernega
adapter razreda (Adapter) ali naredimo z implementacijo primernega Listener
vmesnika. Tako lahko za poslušanje dogodkom MouseEvent naredimo
razred, ki je izpeljan iz razreda MouseAdapter
ali razred, ki implementira vmesnik MouseListener.
MouseAdapter
in MouseListener imata pet funkcij (mouseClicked,
mouseEntered, mouseExited, mousePressed, mouseReleased), ki jih
lahko prekrijemo, odvisno od tega, kakšen tip dogodkov želimo spremljati. |
 |
Kratek
primer poslušanja dogodkom; |