Back Up Next

Pred nadaljevanjem primer igre v Javi

Razredi in objekti

 
razred je pravzaprav predloga (template), ki definira nek tip objekta;
razredi lahko vsebujejo podatke (spremenljivke) in metode (funkcije), ki nam omogočajo delo s podatki (sprejemanje in oddajanje sporočil).
objekt je realizacija razreda v programu. Vsak objekt v Javi moramo eksplicitno ustvariti z uporabo operatorja new. Dokler objekt ni ustvarjen ima vrednost null.
do elementov objekta dostopamo z operatorjem . (pika).
metode deklariramo:
        type methodName (type arg1, type arg2,... )
        {
            // method code here

            return value;
        }


 

Primer:

class Enemy             // deklaracija razreda
{
    int posX=0,posY=0;          // Spremenljivke razreda
    
    void move(int dx, int dy) {   // Metoda 1
        posX += dx;
        posY += dy;
    }

    String getStringPos() {     // Metoda 2
        return "(" + posX + ","+ posY + ")";
    }
}

class Game
{
    public static void main(String argv[])   {
        Enemy x;        // deklaracija objekta x - tu je še null
        Enemy y;        // deklaracija objekta y - tu je še null

        x = new Enemy();        // realizacija objekta x
        y = new Enemy();        // realizacija objekta y

        x.posX=3; x.posY=10;    // operator . za spremenljivko
        y.posX=-4; y.posY=2;

        x.move(3,1);            // operator . za funkcijo

        System.out.println(x.getStringPos()); // tudi tu kličemo metodi
                                              // objekta out ter x
    }
}
Back Up Next