Proces - otrok najprej "podeduje" kopijo podatkov in programske kode od očeta, vendar nato običajno s klicem execve nadomesti to s svojo podatkovno strukturo in programsko kodo.
Vsakemu programskemu procesu ustreza podatkovna struktura, ki vsebuje vse za restavracijo procesa po njegovem ponovnem zapisu (swap in) v pomnilnik. Strukture procesov, ki so pripravljeni za izvedbo (ready to run), so povezane v seznam (the ready queue), ki ga obravnava razvrščevalnik (scheduler).V posamezni procesni strukturi so tudi kazalci na tabele strani (page tables) z naslovi delov procesa, naloženega v pomnilnik, oziroma z naslovi procesa, prepisanega na začasen prostor na disku (swap device).
Informacijo o procesu, ki jo potrebujemo le, ko teče proces v primarnem pomnilniku, hranimo v posebni "uporabniški" strukturi (u-structure, u-area). To strukturo sme spreminjati le jedro (kernel). Tudi ta struktura se lahko "umakne" na disk. V tej strukturi lahko pomnimo:
vsebine delovnih registrov
(potrebno za restavracijo procesa),
kopijo parametrov pri sistemskih
klicih.
opisnike vseh odprtih datotek
interne vhodno - izhodne
parametre
podatek o tekočem direktoriju
meje procesa in datotek
Iz spodnje slike je razvidno, katere strukture posameznega procesa so stalno rezidenčne v primarnem pomnilniku, katere pa lahko sistem umika na začasno področje (swap area na disku).
LINUX: Struktura procesa
in opis virtualnega pomnilnika
za ta proces
Kazalec kaže na trenutno tekoči proces.
LINUX: Podrobnosti o procesih