![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
VEČ KOT ZNAMKA Začetki Fiata segajo vse v čas industrijskega razvoja Italije, v razvoju industrije je Fiat ves čas imel pomembno vlogo. Od takrat pa je minilo več kot 100 let; Fiatovo ime je postalo znano po celem svetu in Fiatovi avtomobili so postali sinonim za kakovost in trajnost. Fiatov logotip tako ni zgolj znak, za Fiatove avtomobile, ki prihajajo s tekočih trakov, temveč sinonim za vse kar Fiat predstavlja: dediščina in tradicija. ![]() Obdobje od 1899 do 1911 11. julija 1899 so v palači Bricherasio podpisali dokument o ustanovitvi "Societa Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino". Med člani uprave je v skupini predstavnikov vlagateljev izstopal Giovanni Agnelli ter se uveljavil s svojo odločnostjo in strateško vizijo. Leta 1902 je postal glavni direktor podjetja. Obdobje od 1912 do 1925 Podjetje si je zadalo nalogo razvijati množično industrijsko proizvodnjo. Le serijska proizvodnja je lahko vplivala na znižanje nedostopnih cen avtomobilov. V času rastoče porabe je bil ustanovljen holding Sava, njegova naloga je bilo pospeševanje prodaje avtomobilov. V istem obdobju je bil ustanovljen tudi IFI - Istituto Finanziario Industriale (Finančni industrijski inštitut). Obdobje od 1926 do 1938 V času Mussolinijeve samovlade je bil tudi Fiat prisiljen zmanjšati obseg proizvodnje, namenjene mednarodnemu trgu, in se osredotočiti na domači trg. V tridesetih letih je prišlo do pomembnega tehnološkega napredka v proizvodnji tovornjakov in gospodarskih vozil, obenem pa je bila zabeležena rast na področju letalstva in železnic. Obdobje od 1939 do 1951 Leta 1945 je umrl senator Giovanni Agnelli in vodenje podjetja je prevzel Vittorio Valletta. Obdobje od 1952 do 1964 Leta 1953 je bil predstavljen prvi Fiatov avtomobil z dizelskim motorjem, 1400 Diesel. Obdobje od 1965 do 1977 Za Fiatom 850, novim, priljubljenim mestnim avtomobilom, se je leta 1971 predstavil Fiat 127. To je bil prvi Fiatov avtomobil s pogonom na sprednji kolesi. Prodaja je bila zelo uspešna, izbrali so ga tudi za avto leta. Obdobje od 1978 do 1990 Leta 1978 je nastal sistem Robogate, novi prilagodljivi sistem za robotizirano sestavljanje karoserij. Zastavljena je bila pot inovacij in avtomatizacije proizvodnje. Obdobje od 1991 to 2003 Leta 1996 je Giovanni Agnelli postal častni predsednik skupine Fiat, direktorski položaj pa je prevzel Cesare Romiti. Leta 1997 je družba mati zapustila prostore na ulici Marconi in se preselila v palačo Fiat v Lingottu, ki so jo bili preuredili in namenili sejemski in kongresni dejavnosti. Obdobje od 2004 do 2007 Varčevanje z gorivom in visoke zmogljivosti, so prednosti Multijet motorjev, ki so se izkazali za pomembno in uspešno komponento pri fiatovih vozilih. Nov sistem - rojen v evoluciji tehnologije skupnega voda (Common Rail) - je osnova druge generacije fiatovih motorjev: majhnega 1.3 Multijet 16v in športnih 1.9 Multijet s 88 kW (120 KM) in 110 kW (150 KM). |
| |
|