Navodila in
izdelki učencev:
Vsak učenec
bo spoznal in prestavil en stari stroj, ki ga najde doma, pri sosedu, v muzeju,
ali drugje.
I. Izbereš
področje v katerega se boš poglobil.
II. Izbereš
stroj ali orodje, ki ga boš podrobno predstavil.
Področja kmečkega dela:
1. Poljedelstvo
a) Osnovna
obdelava zemlje 1a Osnovna obdelava
zemlje Luka Kuzma.docx , 1a1 Plug za
oranje zemlje Aleš Pokrivač.docx
b)
Setev 1b Setev-Žan Tinko.docx
c)
Uničevanje plevelov
d) Žetev
in mlat
e)
Spravilo pridelkov
2. Spravilo sena in priprava živinske krme
a)
Košnja 2a
Spravilo sena in priprava živinske krme - Košnja Aleks Žohar .docx
b)
Sušenje in spravilo sena 2b
Spravilo sena in priprava živinske krme - Sušenje in spravilo sena Klemen
Škofič.doc
c)
Priprava in shranjevanje ostale živinske krme
3. Priprava hrane in gospodinjstvo
a)
Kuha
b) Peka
kruha 3b Peka kruha Gašper
Partlič.docx
c)
Posoda in jedilni pribor 3c Glinena posoda
Nežmah Luka.docx
4. Vinogradništvo in sadjarstvo
a)Sajenje
b)Zaščita
pred boleznimi 4b
Vinogradništvo in sadjarstvo Zaščita pred boleznimi Uroš Janžekovič.docx
c)Trgatev
in stiskanje grozdja 4c
Vinogradništvo Trgatev in stiskanje grozdja Aljaž Trafela.docx
d)Spravilo
in predelava sadja 4d Spravilo
in predelava sadja Vinko Medved.docx
e)Kletarjenje
z vinom, sadjevcem in kisom
5. Kmečke obrti
a)
Mlinarstvo 5a Kmečke
obrti - Mlinarstvo Slavko Murko.docx
b) Kovaštvo
c)
Gozdarstvo in žagarstvo 5c Gozdarstvo Žan Šmid .doc
d)
Tesarstvo
e) Mizarstvo
5e Mizarstvo Marko Viher.docx
f) Suha
roba
e) Mesarstvo
5g Mesarstvo Davor Šegula.docx
f)
Živino zdravilstvo 5h Živinozdravstvo Matic
Krajnčič.docx
6.
Razvoj pogonov kmetijskih strojev Slavko Murko.docx
III.
Fotografiraš stroj ali orodje.
IV. Opišeš
namen uporabe in postopek dela orodjem, ali opraviš pogovor z osebo, ki zna
uporabljati orodje, ter ga zapišeš.
V. Iz
ostalih virov pridobiš informacije koliko je orodje poznano in dodaš
dokumente (opisi, fotografije, itd.)
VI.
Primerjaš orodje z današnjimi orodji in stroji za enak namen, ter analiziraš
prednosti in slabosti sedanjih rešitev. Dodaj lastne ugotovitve primerjave
nekdanjega in sedanjega kmetijstva.
Delovne
liste v elektronski obliki bomo zbirali na projektniteden2015@gmail.com
Viri
informacij:
1. Domače
okolje (Naštej)
2. Internetni
viri (Naštej)
3. Knjižnica
(Katera?)
4. Muzeji
starih strojev in orodja (Katere si že videl, ali veš da obstajajo ?)
Koliko so učenci dosegli zastavljene cilje pa je razvidno iz
poročil ki so priložena pri tabeli »Področja kmečkega dela«.