Navodila in izdelki učencev:

 

Vsak učenec bo spoznal in prestavil en stari stroj, ki ga najde doma, pri sosedu, v muzeju, ali drugje.

 

I. Izbereš področje v katerega se boš poglobil.

II. Izbereš stroj ali orodje, ki ga boš podrobno predstavil.

 

Področja kmečkega dela:

1. Poljedelstvo

            a) Osnovna obdelava zemlje 1a Osnovna obdelava zemlje Luka Kuzma.docx , 1a1 Plug za oranje zemlje Aleš Pokrivač.docx

            b) Setev 1b Setev-Žan Tinko.docx

            c) Uničevanje plevelov

            d) Žetev in mlat

            e) Spravilo pridelkov

2. Spravilo sena in priprava živinske krme

            a) Košnja 2a Spravilo sena in priprava živinske krme - Košnja Aleks Žohar .docx

            b) Sušenje in spravilo sena 2b Spravilo sena in priprava živinske krme - Sušenje in spravilo sena Klemen Škofič.doc

            c) Priprava in shranjevanje ostale živinske krme

3. Priprava hrane in gospodinjstvo

            a) Kuha

            b) Peka kruha 3b Peka kruha Gašper Partlič.docx

            c) Posoda in jedilni pribor 3c Glinena posoda Nežmah Luka.docx

4. Vinogradništvo in sadjarstvo

            a)Sajenje

            b)Zaščita pred boleznimi 4b Vinogradništvo in sadjarstvo Zaščita pred boleznimi Uroš Janžekovič.docx

            c)Trgatev in stiskanje grozdja 4c Vinogradništvo Trgatev in stiskanje grozdja Aljaž Trafela.docx

            d)Spravilo in predelava sadja 4d Spravilo in predelava sadja Vinko Medved.docx

            e)Kletarjenje z vinom, sadjevcem in kisom

5. Kmečke obrti

            a) Mlinarstvo 5a Kmečke obrti -  Mlinarstvo Slavko Murko.docx

            b) Kovaštvo

            c) Gozdarstvo in žagarstvo 5c Gozdarstvo Žan Šmid .doc

            d) Tesarstvo

            e) Mizarstvo 5e Mizarstvo Marko Viher.docx

            f) Suha roba

            e) Mesarstvo 5g Mesarstvo Davor Šegula.docx

            f) Živino zdravilstvo 5h Živinozdravstvo Matic Krajnčič.docx

 

 6. Razvoj pogonov kmetijskih strojev Slavko Murko.docx

 

 

III. Fotografiraš stroj ali orodje.

IV. Opišeš namen uporabe in postopek dela orodjem, ali opraviš pogovor z osebo, ki zna uporabljati orodje, ter ga zapišeš.

V. Iz ostalih virov pridobiš informacije koliko je orodje poznano in dodaš dokumente     (opisi, fotografije, itd.)

VI. Primerjaš orodje z današnjimi orodji in stroji za enak namen, ter analiziraš prednosti in slabosti sedanjih rešitev. Dodaj lastne ugotovitve primerjave nekdanjega in sedanjega kmetijstva.

 

Delovne liste v elektronski obliki bomo zbirali na projektniteden2015@gmail.com

 

Viri informacij:

1. Domače okolje (Naštej)

2. Internetni viri (Naštej)

3. Knjižnica (Katera?)

4. Muzeji starih strojev in orodja (Katere si že videl, ali veš da obstajajo ?)

 

Koliko so učenci dosegli zastavljene cilje pa je razvidno iz poročil ki so priložena pri tabeli »Področja kmečkega dela«.